مقایسه انواع پوشش بیمه های عمر

 در انواع بیمه نامه ها

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از انواع بیمه‌‌های اشخاص است که در آن بیمه‌شده با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌بیمه تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرد. این بیمه علاوه بر اینکه یک سرمایه‌گذاری سودآور در زمان حیات ‌‌‌‌بیمه‌گذار است، در صورت فوت او نیز نوعی حمایت مالی از ذی نفعانش به شمار می‌رود. همچنین با خرید بیمه عمر، ‌‌‌‌بیمه‌گذار می‌تواند در زمان حیات از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای فراوانی بهره‌مند شود.

در واقع می‌توان گفت که داشتن بیمه عمر یک آینده‌نگری مطمئن برای تمام افرادی است که به آتیه‌ی خود و خانواده‌شان اهمیت می‌دهند. به همین دلیل نیز خرید این بیمه به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.

 

بهترین بیمه عمر

 

مفهوم بهترین بیمه عمر برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال بعضی از افراد با خرید بیمه عمر فقط به دنبال دریافت سود و داشتن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند و برای برخی دیگر از افراد استفاده از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای در این ‌‌‌‌بیمه‌نامه اهمیت بیشتری دارد.

به همین دلیل نمی‌توان یک گزینه قطعی را به عنوان بهترین بیمه عمر معرفی کرد و باید عوامل بسیاری را در انتخاب این ‌‌‌‌بیمه‌نامه در نظر گرفت.

عواملی مثل میزان پوشش‌های ارائه‌شده و سقف پرداختی هرکدام از آن‌ها، سهولت در دریافت هزینه‌ها در زمان نیاز توسط ‌‌‌‌بیمه‌گذار، کامل بودن پوشش‌‌های بیمه‌ای، بالا بودن میزان سود قطعی پرداختی، میزان توانگری مالی شرکت بیمه و….

در ادامه قصد داریم با بررسی دقیق این عوامل شما را در انتخاب بهترین بیمه عمر راهنمایی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای خرید این بیمه اقدام کنید.

بهترین بیمه عمر از نظر میزان سوددهی

 

همان‌طور که گفتیم یکی از اهداف خرید بیمه عمر برای بسیاری از افراد، داشتن یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور می‌باشد. سود بیمه عمر به دو دسته سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تقسیم می‌شود.

سود تضمینی همان سودی است که توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود و همه شرکت‌‌های بیمه موظف به ارائه آن هستند که بر اساس آخرین اعلام بیمه مرکزی، سود تضمینی بیمه عمر در دو سال اول قرارداد 16 درصد، در دو سال دوم 13 درصد و در سال‌های بعد 10 درصد است.

برخلاف سود تضمینی، سود مشارکت در منافع در شرکت‌‌های مختلف بیمه متفاوت است و مقدار آن به نحوه سرمایه‌گذاری شرکت‌‌های بیمه با استفاده از حق‌بیمه‌‌های دریافتی بستگی دارد.

سود مشارکت در منافع برای سال‌‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توان بر اساس میزان سود سال‌‌های گذشته، سود سال آینده را حدس زد.

برای اطلاع از بیمه کرونا کلیک نمایید.

بهترین بیمه عمر از نظر ارائه پوشش‌‌های بیمه‌ای

 

یکی از مزیت‌‌های مهم بیمه عمر، پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای آن است. پوشش‌‌های این بیمه را می‌توان به دو دسته پوشش‌‌های اصلی و اضافی تقسیم‌بندی کرد.

پوشش‌‌های اصلی که توسط همه شرکت‌‌های بیمه ارائه می‌شود، شامل پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه می‌باشد. این پوشش‌ها به این معنی است که در صورت فوت ‌‌‌‌بیمه‌گذار به صورت طبیعی یا در اثر حادثه، شرکت بیمه موظف است که بر اساس شرایط ‌‌‌‌بیمه‌نامه، به بازماندگان او غرامت پرداخت کند.

پوشش‌‌های اضافی بیمه عمر که ممکن است در شرکت‌‌های بیمه متفاوت باشد، شامل موارد زیر است:

  • پوشش بیماری‌های خاص (انواع سرطان، پیوند اعضا، سکته قلبی، سکته مغزی و عمل قلب)
  • پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی
  • پوشش درمان تکمیلی و…

اگر می‌خواهید یک بیمه عمر کامل داشته باشید تا در زمان حیات از آن به شکل بهتری استفاده کنید، بهتر است به پوشش‌‌های اضافی ارائه شده توسط هر شرکت و سقف تعهدات این پوشش‌ها توجه داشته باشید.

بیمه عمر ایران

 

همان طور که می‌دانید بیمه ایران اولین شرکت بیمه تاسیس شده در ایران و جزو اولین شرکت‌‌های ارائه دهنده بیمه عمر می‌باشد. این شرکت در سال 97 با صدور 348,734 ‌‌‌‌بیمه‌نامه، رتبه دوم فروش بیمه عمر را در بین شرکت‌‌های بیمه کسب کرده است.

بیمه عمر ایران در قالب طرح‌‌های مختلفی مثل بیمه عمر گروهی، بیمه تأمین آتیه فرزندان، بیمه جامع زندگی، بیمه مان و … عرضه می‌شود که جدید‌‌‌‌‌ترین و کامل‌‌‌‌‌ترین طرح آن طرح بیمه عمر مان است. بیمه عمر مان ویژگی‌ها و مزایایی نسبت به طرح‌‌های قبلی بیمه ایران دارد، ویژگی‌‌‌هایی مثل عدم وجود محدودیت سنی برای صدور بیمه‌نامه عمر، پرداخت هزینه ابتلا به سرطان تا سقف ۳۰ میلیون تومان، امکان بازخریدی از ماه دوم قرارداد و…

مزایای بیمه عمر ایران:

استفاده از سود‌ تضمینی و سود حاصل از مشارکت: سود تضمینی در دو سال اول 16%، در دو سال دوم 13% و از سال پنجم به بعد 10% است. سود حاصل از مشارکت اما در هر سال می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به عوامل تأثیرگذار در سود بیمه عمر داشته و حاصل از سرمایه‌گذاری بیمه در امور مختلف است که بیمه‌گزار در 85% از سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها سهم دارد. بیمه‌گزار می‌تواند برای استفاده از سود بیشتر اقدام به سپرده‌گذاری اولیه کند که مقدار سپرده اولیه به انتخاب بیمه‌گزار بوده و در سود سالانه بیمه عمر نیز تأثیرگذار است. سپرده اولیه در پایان قرارداد به همراه حق بیمه‌های پرداختی و سود آن قابل دریافت است.

. استفاده از وام بیمه: بیمه‌گزار از سال دوم سرمایه‌گذاری می‌تواند تا سقف 90% از سپرده خود، از بیمه ایران وام دریافت کند. این وام چه در دوران بازنشستگی چه در دوران قبل آن و در طول مدت قرارداد بیمه عمر، قابل دریافت است.

. امکان بازخرید بیمه عمر: شرایط بیمه عمر و بازنشستگی ایران به گونه‌ای است که پیشنهاد می‌شود اقدام به بازخرید بیمه عمر خود نکنید اما با این وجود و در صورت نیاز، پس از گذشت دو ماه از عقد قرارداد می‌توانید اقدام به بازخرید بیمه عمر کنید. بهتر است از قبل با استعلام آنلاین بیمه عمر، از مقدار بازخرید بیمه عمر در سال‌های مختلف مندرج در جدول بیمه عمر خودآگاه شوید

بیمه عمر پاسارگاد

 

بیمه پاسارگاد یکی از شرکت‌‌های موفق در زمینه ارائه بیمه عمر است که طبق آمار بیمه مرکزی در چند سال اخیر رتبه اول فروش بیمه عمر را بین سایر شرکت‌‌های بیمه به دست آورده است. همچنین این شرکت بالاترین تعداد نماینده‌‌های بیمه عمر را در سطح کشور داراست.

بیمه عمر پاسارگاد در قالب دو طرح بیمه عمر و تأمین آتیه و بیمه عمر به شرط فوت ارائه می‌شود که بیمه عمر و تأمین آتیه پاسارگاد پر طرفدارترین و کامل‌‌‌‌‌ترین طرح بیمه عمر این شرکت محسوب می‌گردد.

از مزایای مهم بیمه عمر پاسارگاد می‌توان به امکان استفاده از پوشش بیمه درمان تکمیلی sos، پوشش بیمه آتش سوزی برای منازل مسکونی تا سقف 800 میلیون تومان، پوشش امراض خاص برای ۵ بیماری جمعا تا سقف 300 میلیون تومان، امکان دریافت تخفیف در سایر رشته‌‌های بیمه‌‌‌‌ای و … اشاره کرد.

بیمه عمر سامان

 

یکی دیگر از شرکت‌‌های پیشرو در زمینه ارائه بیمه عمر، بیمه سامان است که از نظر میزان فروش بیمه عمر در سال 96 رتبه پنجم را در بین سایر شرکت‌ها داراست.

بیمه عمر سامان در قالب طرح‌‌های مختلفی مثل بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه عمر زمانی، بیمه بازنشستگی تکمیلی، بیمه عمر و تشکیل سرمایه و بیمه جامع عمر و زندگی عرضه می‌شود که بیمه جامع عمر و زندگی سامان جدیدترین طرح بیمه عمر این شرکت است.

از ویژگی‌ها و مزایای مهم طرح جدید بیمه عمر سامان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.پوشش بیماری‌‌های خاص تا سقف 1.5 میلیارد تومان (پوشش امراض خاص)

2.پرداخت هزینه‌‌های بیمارستانی تا سقف 20 میلیون تومان (پوشش درمان)

3.پوشش ساختمان، تأسیسات و اثاثیه منزل بیمه شده در مقابل آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، سرقت با شکست حرز و… در طرح پوشش خانه سبز (یا بیمه جامع اموال)

 

برای اطلاع از تخفیفات ویژه بیمه های بازنشستگان کلیک کنید.

 بیمه عمر دانا

 

  • یکی از  رشته‌های بیمه ای که شرکت بیمه دانا ارائه می‌کند، بیمه عمر دانا می باشد که به صورت چند طرح مختلف در دسترس بیمه گذاران می‌باشد. در ادامه به بررسی این بیمه و طرح‌های مختلف آن می‌پردازیم.

 بیمه عمر دانا نیز دارای چندین طرح مناسب است:

1.بیمه عمر جامع زندگی

2.بیمه عمر زمانی دانا

3.بیمه عمرمانده بدهکار دانا

4.بیمه عمر وزارت نیرو

5.بیمه عمر دانا برای کودکان

بیمه عمر جامع ارمغان زندگی دانا:

از طرح‌های جدید شرکت بیمه دانا برای بیمه‌نامه‌های عمر، بیمه عمر جامع ارمغان زندگی است. مزایای بیمه عمر جامع ارمغان زندگی نسبت به سایر انواع بیمه عمر دانا این است که شما در این بیمه‌نامه می‌توانید با پرداخت یک حق بیمه سایر اعضا خانواده را تحت پوشش قرار داده و در کنار پوشش‌های کامل بیمه ای می توانید سرمایه گذاری مطمئنی رو هم داشته باشید.

بیمه عمر زمانی دانا:

در بیمه‌نامه عمر زمانی، اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه عمر فوت نماید فقط سرمایه فوت به ذینفعان پرداخت می‌شود. میزان حق بیمه، بیمه‌نامه عمر زمانی بر اساس شرایط سنی و سلامت بیمه شده و نوع فعالیت شغلی وی تعیین می‌شود.

بیمه عمر مانده بدهکار دانا:

زمانی که هر فرد از بانک یا هر موسسه اعتباری و یا صندوق قرض الحسنه وام بگیرد، این نگرانی برای همه وجود دارد که در صورت فوت وام گیرنده تعهد وام چه خواهد شد. برای این موضوع بیمه‌نامه عمر مانده بدهکار پیشنهاد می‌شود.

بر اساس شرایط این بیمه‌نامه اگر بیمه شده وام گیرنده در طول مدتی که بازپرداخت وام را انجام می دهد فوت کند، با داشتن این بیمه‌نامه، مانده اقساط وام از تاریخ فوت تا پایان مدت وام را به صورت یکجا در وجه بانک و یا موسسه وام دهنده پرداخت می‌شود.

بیمه عمر دانا وزارت نیرو:

در سال ۱۳۸۴، با عقد قرارداد بیمه ای شرکت بیمه دانا وزارت نیرو و سازمان های تابعه این وزارت را تحت پوشش بیمه عمر دانا قرار داده است. البته علاوه بر بیمه عمر دانا، شرکت های دیگر از قبیل بیمه عمر ایران، بیمه عمر سینا، بیمه عمر میهن نیز در حال ارائه پوشش بیمه عمر و سرمایه گذاری به کارکنان وزارت نیرو می باشند.

بیمه عمر دانا برای کودکان:

شرکت بیمه دانا از جمله شرکت های بیمه ای می باشد که پوشش‌های بیمه عمر را از بدو تولد تا ۶۵ سالگی ارائه می‌کند. از این رو بیمه عمر دانا می‌تواند یکی از گزینه های انتخابی برای بیمه عمر باشد.  یکی از همین طرح ها بیمه سرمایه فرزندان بیمه دانا است که می‌تواند سرمایه مناسبی را برای تحصیل، ازدواج و … فراهم نمایید. این طرح یکی از زیر مجموعه های بیمه عمر جامع ارمغان زندگی دانا است .

 

بیمه عمر آسیا

 

بر اساس آخرین گزارش بیمه مرکزی شرکت بیمه آسیا یکی از ۱۴ شرکتی است که در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار گرفته‌اند و توانسته اند از عهده ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران برآیند.

بر اساس این گزارش شرکت بیمه آسیا از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ توانسته همواره سطح توانگری یک را داشته باشد. هم اکنون هم شرکت بیمه آسیا با داشتن ۷۲ شعبه در سراسر کشور و توانگری مالی ۱۰۰ یکی از شرکت های مطرح در همه رشته‌های بیمه از قبیل بیمه عمر وسرمایه گذاری می باشد.

یکی از انواع متنوع بیمه‌هایی که شرکت بیمه آسیا ارائه می‌کند،‌ بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. این نوع بیمه، در واقع یک سرمایه‌گذاری بلند مدت با سود تضمینی محسوب می‌شود  که پوشش‌های خاصی از قبیل از کارافتادگی،‌ بازنشستگی و بیماری‌های خاص را شامل می‌شود. البته بیمه عمر انواع دیگری نیز دارد، مانند بیمه عمر ساده زمانی و بیمه عمر مانده بدهکارو….

 

برای اطلاع از بیمه های بازنشستگی زنان خانه دار کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

کارگزاری رسمی بیمه قزوین

نرگس رسولی

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

به مشاوره نیاز دارید؟ همین حالا پیام دهید.
گفت و گو در واتس اپ
سلام! برای گفتگو در WhatsApp روی پشتیبان آنلاین کلیک کنید.
بیمهبیمه